Ochtendlicht

OchtendlichtHet ochtendlicht kan zodra dat teder aan de horizon likt, een intens verlangen in je oproepen. Deze ochtend drong het zich weldadig op toen ik het vertrek binnenging waar dat het best te zien is. Het venster opengegooid en er een foto van gemaakt, want soms wil je stemmingen niet helemaal voor jezelf houden.

Het kleigrauwe landschap dat met een lichte glooiing nederig buigt voor het aanstormende ochtendlicht, gaf een intense geur af, die ik later op de dag tijdens een wandeling nog eens diep in me opsnoof. De hele dag hing een lyrisch stemmende neveligheid over het weidse landschap. Zo’n dag die je je later nog heugen zal.

2 reacties to “Ochtendlicht”

  1. U bent waarschijnlijk goed ingelezen in de avonturen van Tom Poes en heer Bommel neem ik aan heer Filantroop? Marten Toonder was namelijk dé grote meester in het schetsen van dit soort sfeerbeelden, waaraan uw foto’s en dichterlijke strofen mij doen denken.

  2. Nico Spaak
    Om u te bekennen, las ik die nimmer.

Geef een reactie

