Grunberg door het stof voor antisemieten

Grunberg Arnon Grunberg, broodschrijvertje, publiekslieveling bij de linkse leut en teddybeertje van Sonja Barend en Hanneke Groenteman, staat vooraan in de rij voor mocht het er nog eens van komen dat niet-Joodsterren uitgereikt worden. Hij doet het dus in navolging van de Joodsche Raad, die haar Joodse onderdanen de strikte regels van het opnaaien van de Jodenster tot op ieder naaisteek nauwkeurig op het hart drukte, in zijn korte campingbroek. Neusgaten dus dichtknijpen voor als hij passeert.

Eigenlijk helemaal in het kader van wat in linkse en islamitische kringen zo’n beetje rond zingt, namelijk dat Joden het aan zichzelf te wijten hebben dat de Hitler-groet, de quenelle en het eigen schuld, dikke bult dagelijks de revue passeren. Hadden jullie Joden jezelf maar niet in bescherming moeten nemen, maar geen muur moeten bouwen om slachtpartijen te voorkomen en die intens gehate staat Israël maar niet moeten verdedigen, en last but not least hadden jullie maar niet zó succesvol moeten zijn in het maatschappelijke leven dat de bontkraagjes ervan gaan stotteren.

Nu weet ik niet of ik met een niet-Joodster de Tarzanbocht uit mijn neus kan halen. En ook niet of ik me dagelijks vreselijk moet inspannen vooral anti-Israëlische stukjes uit mijn toetsenbord te wurgen en neonazi’s en rabiate moslims handjes heb te drukken om van ieder antisemitisch risico gespeend te blijven. Of je Joden dan niet ook maar meteen moet adviseren vooral dom te zijn, aarzel ik nog even, want het is geen lolletje aan het UWV-loket aan te schuiven.

De niet-Joodsterren van Grunberg is zo’n beetje onderduiken, maar dan na de oorlog. Of dat er dan ook weer de reden van is dat Joden net zoals voor de oorlog voor hun eigen bescherming moeten dokken weet ik niet. Maar nadat na de Kristallnacht de Duitse grond onder de Joodse voeten begon te branden, waren het de Nederlandse Joden die van de Nederlandse regering in 1939 een zwaar gepeperde nota voor de opvang van Duitse Joden op de schoot geworpen kregen. Zij moesten 1 miljoen gulden betalen voor de bouw van het asielzoekerscentrum Westerbork, dat later nog eens en wederom met Nederlandse hulp, gebruikt zou worden voor een tegenoverstelde reden. Namelijk, als treinstation voor een enkeltje industrieel elimineren.

En laat die praktijk van het zelf dokken voor de veiligheid nog steeds hardnekkig gepraktiseerd te worden, want de Joodse gemeenschap van circa 40.000 zielen hoest in Nederland jaarlijks 8 ton tot 1 miljoen euro op voor de eigen beveiliging.

Of de bede van Grunberg verhoord zal worden is op dit moment nog niet bekend, maar het komt er ongeveer op neer dat Nederland hoofddoeken, boerka’s, djellaba’s als nationale klederdracht erkent, maar in plaats van keppeltjes het opnaaien van niet-Joodsterren geadviseerd wordt.

Nu nog even naar de plastische chirurg om de Tarzanbocht uit mijn neus te beitelen en vervolgens een wasknijper erop voor het vieze luchtje dat Grunberg verspreidt.

 

 

7 reacties to “Grunberg door het stof voor antisemieten”

  1. Mooie column weer, Leo. Ik blijf het bizar vinden dat een zich intellectueel beschouwend persoon tot zo’n idee kan komen, weliswaar ving hij het in Boedapest op van ene Ben Katchor naar blijkt een ‘jewish author’ (http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Katchor) die het voordeel heeft na de holocaust geboren (’52) te zijn, maar toch. Ik vind dit eigenlijk nog meer zorgwekkeund dan die Grunberg met zijn geciteer en ‘gefilosfeer’. erger dan Gruns volgekakte campingbroekje
    De ultieme vorm van eigen nest volschijten, om in de kakterminologie te blijven.

  2. Die Grunberg heeft dezelfde hobby als ‘extreem rechts’, tijd voor een aangifte? lol
    Uit een interview met Humo uit 2004. Wellicht kan hij uitwijken naar Noord Korea ??

    http://www.arnongrunberg.com/review/567?page=4 :

    “HUMO Denk je dat er een monster in jou zit?

    GRUNBERG “Ik ben niet voor niets zo gefascineerd door wreedheid. Ik werd thuis ook heel vaak met nazi’s vergeleken.”

    HUMO Met nazi’s vergeleken?!

    GRUNBERG “Ja: ‘Jij bent erger dan de nazi’s!’ zei mijn moeder vaak. (Lacht:) Ja, dat doet wel iets met je zelfbeeld. Dan ga je wel denken: goh, ik ben wel een heel erg iemand. Ik heb me als kind ook heel erg geïdentificeerd met de nazi’s, dacht: nou, misschien moet ik er dan maar één worden. Als ik naar oorlogfilms keek, vond ik ze ook altijd veel interessanter dan de joden. Ik zag mensen met een jodenster en wist dan: dat zijn wij. De nazi’s, dat was iets helemaal anders. Die hadden mooie uniformen aan en waren nooit slachtoffers. En ik had natuurlijk – misschien vanwege die hoge verwachtingen om me heen – ook last van megalomanie. Dus als ik dan zo’n enorme optocht zag, en zo’n man die menigten toesprak, dan dacht ik: ‘Dat is toch niet mis.’ Ik leerde op school wel hoe lelijk en afschuwelijk het eigenlijk allemaal was, maar diep in mijn hart vond ik het allemaal heel mooi. Geef toe, er zit toch een fascinerend en hallucinerend aspect aan die massaparades? Voetbalstadions met 20.000 mensen maken allerlei emoties los bij mensen, maar objectief gezien moet je toch toegeven dat dat maar een zootje ongeregeld is vergeleken bij wat Speer in Neurenberg organiseerde. Dat liep allemaal in de pas, daar was op gestudeerd. Dat was een genot voor het oog. ” Er klinkt nu ironie in mijn stem door, maar ergens meen ik het ook.”

  3. Arnons moeder heeft dat werkelijk tegen hem herhaaldelijk gezeg ( 1 x is al te veel)?? Moeilijk te geloven, maar als het waar is, dan was die moeder totaal mesjogge.

    • Het idee om je Jood-zijn te verbergen is vaak genoeg gebruikt in de oorlog en terecht! Valse papieren, geblondeerd haar ~ alles beter dan om vergast te worden zou ik zo zeggen.

  4. Ook het inzetje gelezen.

    Ik ga mezelf even “waterboarden” om de waanzin van de samenleving te (her)ontdekken.

    • Arnon Grunberg gaat weer vol op het orgel vandaag in de Azijnbode met zijn Israelofobie

      Slot uit Grunberg’s voetnoot (-veeg…?):

      “Nu de oorlog in Gaza ten einde loopt gaan beide partijen zich voorbereiden op de volgende oorlog. Er wordt gesuggereerd dat de internationale gemeenschap moet ingrijpen. Dat zal die gemeenschap ook nu niet doen.
      Niet alleen in Israël en Gaza, in het gehele Midden-Oosten is het lente voor extremisten en antidemocraten”

      Ik vraag mij af wie hij nu aanziet voor ‘extremisten’ en wie voor ‘antidemocraten’ ….

      Busje komt zo Arnon ! (hoop ik)

Geef een reactie

