Geweta heengegaan

DSC00189 copy

‘Leg mij als een zegel aan uw hart

als een zegel aan uw arm.

Want sterk als de dood is de liefde

onverbiddelijk als het rijk van de doden de hartstocht,

haar vlammen zijn vuurvlammen,

een vuurgloed des HEREN.’

Hooglied 8:6

35 reacties to “Geweta heengegaan”

  1. Als ik me niet vergis is dat de echtgenoot van Gielah.
    Zoja, heel veel sterkte Gielah.

  2. Rebecca
    Dat is juist.

  3. Ach, dat spijt me te lezen…….

    Mocht Gielah dit lezen ~ ik wens je veel sterkte toe je verlies te dragen.

  4. Het zijn soms heel kleine gebeurtenissen die werkelijk schokkend zijn zoals overlijdensbericht van Geweta. Inderdaad de man van Gielah.

    Het raakt me zeer. En beste Gielah: heel veel sterkte het niet invulbaar verlies van uw levenspartner.

    Wellicht vindt u steun in het Hooglied 8:6.

    Mijn oprechte condoleance aan u en de uwen.

  5. Gielah, mijn oprechte deelneming met het overlijden van je man. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.

    E.J.

  6. Gielah, heel veel sterkte met de verwerking van het verlies van je man en medestrijder. Ook Israel verliest een medestander.

  7. Wat vind ik dat erg voor je, Gielah.
    Je was zo intens gelukkig met hem.

    Weet, dat ik met je meeleef en je heel veel moed
    en kracht toewens.
    Ik weet, het zijn maar woorden, je staat er alleen voor.
    Ongetwijfeld zal jouw geloof in de Eeuwige je sterken.

  8. Treurig nieuws. Veel sterkte gewenst voor Gielah. Met oprechte deelneming. https://www.youtube.com/watch?v=Zi8vJ_lMxQI

  9. Gecondoleerd Gielah.

  10. Droef nieuws, ik wens Gielah alle kracht toe, die ik en dat gelukkig maar de afgelopen jaren in haar heb mogen ontwaren.

  11. Ach, lieve mensen, mag ik jullie allemaal heel erg hartelijk danken?
    Dit alles zegt me.. niét de hele wereld is ontvolkt ( al lijkt het voor mij nu even wel zo… uiteraard) maar er zijn nog steeds fantastische mensen om mij heen.
    Als Ger bewustheid heeft, momenteel… en leest en ziet ( begrijpt) wat een warmte er naar mij… en vooral ook over hem… wordt uitgestort… dan zal hij het vast frustrerend vinden om daar, naar jullie toe, geen aardse uiting aan te kunnen geven.

    Daarom doe ik dat nu… in zijn plaats!
    Strijdt allemaal de goede strijd, ook en vooral voor Israël en voor de Joodse mensen overal ter wereld, zoals hij ook heeft gedaan.
    Het antisemitisme neemt momenteel schrikbarende vormen aan, terwijl de leugenachtige moordenaars, die Israël én de christenen naar het leven staan, aan alle kanten ‘begrip’ oogsten en na-gekletst worden.
    En véél te veel mensen zwijgen… zwijgen… zwijgen… ook en vooral in de kerken.
    Tijdens de crematieplechtigheid van Ger leg ik de vlag van Israël over zijn kist heen.
    Er zal een Hebreeuws lied te beluisteren zijn, gezongen door Hans Bloemendal, voorzanger van de Amsterdamse synagoge, met een zegenbede: ‘Boruch Habbo”.

    Zoals van Randwijk schreef ( ik kom altijd weer met van Randwijk… en Ger had ook een gedicht van hem op zijn bureau staan):
    ‘Nu de duivel zijn werken koost… heft uw hoofden op met een ruk…dit geloof is méér dan troost… deze troost is méér dan geluk’.

    Dit geloof, deze troost, de énige kracht die de duivel en zijn werken de baas kan.. is te vinden in de Torah en in het Evangelie.

    Het is niet het Jodendom dat de wereld redt… het is de Gód van Israël.
    Van Randwijk schreef ook:
    ‘Nooit heeft het christendom de pretentie gehad, noch de illusie… dat het de wereld kan redden.
    Dat kan God alleen… en Hij hééft het gedaan’.

    Bij die God zijn alle strijders voor recht en gerechtigheid veilig…. in tijd en eeuwigheid.

  12. Gecondoleerd Gielah .
    En veel sterkte toegewenst

  13. Gielah, gecondoleerd.
    Veel sterkte toegewenst!

  14. Gecondoleerd Gielah, heel veel sterkte toegewenst.

  15. Ik rouw met u mee en ben in gedachten bij de uitvaartdienst.

  16. Sommige berichten doen echt pijn, komen echt over als een klap. Dit had ik niet verwacht Gielah. Hij was zo’n rots in de branding. Zo is het leven Gielah, gecondoleerd en vind de kracht om moedig verder te gaan..

  17. Dank jullie wel.
    Ja… gisteren is de uitvaartdienst geweest.
    Ik heb die zelf geleid en de begeleidende muziek meegenomen.
    De leegte is enorm.
    We waren zo ontzettend close en verknocht… zó altijd in gesprek en zo verliefd!

    Zijn hart en bloedvaten waren zijn zwakke punt.
    Bovendien had hij al zeker een half jaar vreselijke hoofdpijnen… iets wat hij in zijn hele leven nog nooit eerder had gehad.
    De dokter hield het op verstijfde spieren in zijn nek… maar ik masseerde hem daar dus dagelijks voor en meen dat er wel wat meer aan de hand was.

    Ger was zó benieuwd naar wat er allemaal met de wereld ging gebeuren!
    Hij zei, dat hij wel 200 wilde worden, al was het alleen al om te zien of heel West-Europa onder de knoet van de islam zou komen… en of onze eigen overheid inderdaad met een soort genocide van alle 65-plussers bezig was.

    Ik zal het hem allemaal trouw vertellen… wat ik gelóóf dus niet in dood is dood…. en verder zou het best weleens kunne zijn dat mensen, die nu aan de andere kant van de werkelijkheid leven… nog heel wat méé krijgen van wat hier gebeurt.
    De Bijbel omschrijft dat als ‘de wolk van getuigen rondom ons’ die ons gadeslaan en aanmoedigen.

  18. Lieve Gielah , wat een onverwacht en verdrietig bericht. Ik las graag de verhalen van je echtgenoot. Een groot verlies , je alles , je grote liefde, heeft het rijk der levenden verlaten. Maar in de geest leeft hij verder , letterlijk en figuurlijk.
    Een warme groet van Annabel

  19. Dank je wel… Annabel! Dat zal hem plezier doen, dat je dit schrijft.
    Er zijn een paar wonderlijke dingen gebeurd.
    Ger is exact om 7.15 uur overleden en op datzelfde tijdstip werd mijn dochter in Den Haag opgebeld.
    Nee… Ger had bepaald haar nummer niet op zak of in zijn hoofd.
    Ze nam de telefoon op en er was alleen maar stilte.
    Ze legde de hoorn op de haak en even daarna gebeurde hetzelfde.
    Weer stilte.
    Een uurtje daarna belde ze mij… of het allemaal goed met me was.
    Nu…. niet dus.
    De agenten, die me van Ger´s dood kwamen vertellen, waren net vertrokken.
    Mijn dochter is toen meteen naar de Achterhoek gereden.

    Tweede voorval: ik heb twee van Ger´s halfbroers telefonisch van zijn overlijden op de hoogte gesteld.
    De derde zat in Portugal, op vakantie… en was voor niemand bereikbaar.
    Hij en zijn vrouw waren op het strand en zeiden, iemand ziende in de verte, allebei tegelijk: ‘Ja… maar… dat is toch Gér?’
    Nu moet je weten dat Ger al meer dan 15 jaar met geen van die drie broers contact meer had… dus dat ze aan hém zouden denken… op dat moment… dat is uitermate onwaarschijnlijk.

    Ik schreef al eerder: ik geloof niet dat dood dood is.
    Ger dacht van wel.
    Hij dacht dat met het overlijden alles afgelopen zou zijn.
    Nu weet hij dus beter!
    En ja… dat maakt me… ondanks alles…. blij.

  20. Gecondoleerd Gielah
    Ik wens je sterkte voor de toekomst en veel Zegen. Ik heb altijd goede steun gehad van jou en je man in mijn denken en schrijven over de politieke situatie. Het doet pijn als een geestverwant ons verlaat…

  21. Gecondoleerd Gielah, en heel veel sterkte.

  22. Lieve Willy, zo af en toe zocht ik jullie op deze site op. Jij verbrak, maar ik kon het niet. Ik ben me werkelijk te pletter geschrokken. Ger is niet meer, jouw allessie, jou rots in de branding. Mijn/onze oprechte condoleances en heel veel sterkte nu en in de toekomst. Groet van Hanny en Jan uit Almere

    • Heel erg bedankt! Ja… het is niet te bevatten.
      Je kunt, mocht je willen mailen, mijn emailadres wel aan de redactie vragen, hoor!
      Je krijgt gegarandeerd antwoord.

      • Dag Willy, ik zou niet weten waar ik het mailadres van de redactie kan vinden. Als jij het kent, laat het hier dan even weten of geef even aan waar ik het kan vinden.
        Ik wil graag mailen. Kun jij mijn gegevens niet inzien?

  23. Deze heer De Laat De Kanter, twee weken te Laat, maar niet minder oprechte deelneming aan mw. Gielah met het verscheiden van de heer Geweta uw echtgenoot.
    Mogelijk stonden wij dicht bij elkaar, zonder elkaar te kennen, op de Koekamp alwaar een paar fictief wapperende vlaggen later buitenproportioneel veel aandacht kregen in de MSM via de glad-aal kakeltje P.
    Een andere vraag. Waar is mijn oude brogues dragende Stadtgenaût gebleven?
    Onder Favorieten in de Map Artikelen altijd mijn eerste bezoek aan zijn blog via WordPress.com

  24. Heb ik het goed begrepen?

    Tot mijn verrassing zie ik dat vanaf 9 sept. alleen maar staat het verscheiden van Geweta*).
    Er zijn geen verdere (interessante) bijdragen van mijn oostwaarts vertrokken stadtgenaut.
    Rechtsonder zie ik wel een zwart venstertje met Volg erin geschreven.
    Daarop klikkend verschijnt wederom een venster, waarin je jouw e-mailadres kan invoeren als je met de 55 reeds aangemelde “reaguurders” Filantropius wilt volgen.
    Ik ga er vanuit dat dit dan de bijdragen zijn, die anders hier zouden worden gepubliceerd.
    Het nadeel vind ik, dat er hier dan geen reacties meer te lezen zijn.

    *) op onderzoek uitgegaan weet ik nu wat en wie er achter deze alias is/was verscholen. G.W. met achternaam Tk.

  25. Rebecca, u zou best eens gelijk kunnen hebben of beter gezegd: ik hoop dat u gelijk heeft.

    • Waarde mede reagluurders. Aegolius comme suit en de ladies Rebecca en Philippine. Dank voor jullie beantwoorden.
      Voor de veiligheid heb ik maar gevraagd of dat “Volg” wel zuivere koffie is. Je weet maar nooit. Ik denk ook wel dan mijn Stadgenaût weer in het westen de blanke top der duinen aan het bestormen is, maar dan zonder zijn traditionele brogues.

      Dus let’s wait and see
      and hope and pray
      That One day
      Filantropius returns for you and me.

      Vergeleken bij Willemientje is dit hier boven maar prutswerk.

  26. Was al een tijd niet meer op deze site geweest.
    En dan zie ik dat de echtgenoot van Gielah niet meer onder ons is.
    Veel sterkte de komende tijd, Gielah!
    Gerrit

  27. Wel laat, maar gecondoleerd Gielah met het verlies van uw man. Ik hoorde net pas het bericht van een bekende. Mooi gezegd van u in één van de vorige reacties: ‘Ger was zó benieuwd naar wat er allemaal met de wereld ging gebeuren!
    Hij zei, dat hij wel 200 wilde worden, al was het alleen al om te zien of heel West-Europa onder de knoet van de islam zou komen… en of onze eigen overheid inderdaad met een soort genocide van alle 65-plussers bezig was.

    Ik zal het hem allemaal trouw vertellen… wat ik gelóóf dus niet in dood is dood…. en verder zou het best weleens kunne zijn dat mensen, die nu aan de andere kant van de werkelijkheid leven… nog heel wat méé krijgen van wat hier gebeurt.
    De Bijbel omschrijft dat als ‘de wolk van getuigen rondom ons’ die ons gadeslaan en aanmoedigen.’

    Vriendelijke groeten en Gods zegen.

Geef een reactie

