Richard Kemp: De strijd voor Israël in de media is ook ONZE strijd voor vrijheid en democratie +video

begin-sadat

“Vechten voor Israël op het internationale mediaplatform is vechten voor de waarden van democratie, vrijheid van meningsuiting en beschaafde sociale waarden om het even waar. Van Israël’s overleven hangt het overleven af van de westerse beschaving!”
[Kolonel Richard Kemp, 19 mei 2015 – bron]

Op 19 mei 2015 gaf de Amerikaanse oud-kolonel Richard Kemp een fel opgemerkte voordracht aan het Begin-Sadat Center for Strategic Studies (BESA) in Israël. Kemp was commandant van de Britse strijdkrachten in Afghanistan. Hij werkte vervolgens voor het Joint Intelligence Committee en in de nationale crisis managementgroep van het Britse kabinet. Hij getuigde in de verdediging van Israël voor de Finding Mission on the Gaza Conflict van de Verenigde Naties feit en in de VN-Mensenrechtenraad in reactie op het Goldstone Rapport. Deze week, ontving hij een eredoctoraat van de Bar-Ilan Universiteit als erkenning voor zijn flinke en standvastige verdediging van Israël.

“Helaas,” zegt Richard Kemp, “werden de afgelopen dertig jaren moraliteit en waarden van het Westen getransformeerd en ondermijnd zoals nooit tevoren. Judeo-Christen principes zoals eerlijkheid, eer, loyaliteit, familiale waarden, patriottisme, religieus geloof en respect voor de staat zijn allen geërodeerd; terwijl negatieve waarden zoals het aanvaarden van verraad, dubbelzinnigheid en bedrog floreren. Voornamelijk de westerse media maakt zich schuldig aan het bevorderen van deze schadelijke waarden transformatie. En deze transformatie vormt de basis voor de groei van anti-Joodse en anti-Zionistische perspectieven en anti-Israël verhalen.

Botweg in tegenspraak met het smerige Goldstone Rapport, onderstreepte een zelfverzekerde Kemp dat “op basis van mijn kennis en ervaring als een militaire commandant, heeft het IDF meer gedaan tijdens Operation Cast Lead voor de bescherming van de rechten van burgers in gevechtszones dan om het even welk ander leger in de geschiedenis van oorlogvoering.” 

Kemp wordt sindsdien voortdurende belasterd. “In de sociale media ben ik het onderwerp van aanhoudende aanvallen door in het bijzonder virulente anti-Israëlische en antisemitische netwerken. Aan universiteiten ben ik het onderwerp van demonstraties die getracht hebben mij het zwijgen op te leggen. Ik wordt beschuldigd van corruptie en van betaald te worden door de Zionistische entiteit. Ik heb bewust zakelijke kansen afgewezen. Ik werd op een terroristische dodenlijst geplaatst,” vertelde Kemp aan zijn publiek in het BESA Center.

“Dit is niet omdat ik mij uitspreek tegen het morele faillissement, corruptie, het aanzetten tot terrorisme of repressie door de Palestijnse Autoriteit; of de moord, wreedheid en terroristisch geweld van de Palestijnse Islamitische Jihad, Hamas en Hezbollah. Ik heb mij minstens evenveel uitgesproken tegen al-Qaeda, de Taliban, het Iraanse regime, de IRGC en vele andere sponsors van terreur en terroristische groepen zonder dat dit tot dit niveau leidde van poging tot intimidatie.”

“Het gebeurt veeleer omwille van het feit omdat ik Israël niet ten onrechte wil veroordelen in omstandigheden waarin zelfs neutraal blijven over het onderwerp in de ogen van velen op zich reeds als een misdaad wordt beschouwd. Het is omdat ik verder ben gegaan en mijn militaire ervaring en mijn objectieve mening heb gebruikt om Israëls legitieme militaire acties te verklaren en te verdedigen,” aldus nog Kemp.

Hieronder de 40 minuten durende toespraak (in het Engels met Hebreeuwse ondertiteling) van ex-kolonel Richard Kemp aan Besa van 19 mei jongstleden:

One Comment to “Richard Kemp: De strijd voor Israël in de media is ook ONZE strijd voor vrijheid en democratie +video”

  1. Een vrouw uit het Zuid-Hollandse dorp Waarder wordt postuum geëerd voor het helpen van een Joodse student in de Tweede Wereldoorlog.
    Maartje van der Stoel-Van Leeuwen krijgt de titel ‘Rechtvaardigen onder de Volkeren’ van het Israëlische instituut Yad Vadshem. Dat is een onderscheiding voor niet-Joden die Joden hebben geholpen tijdens de oorlog.

    http://nos.nl/artikel/2043018-postume-onderscheiding-yad-vashem-voor-hulp-aan-joodse-student.html

Geef een reactie

